Langkau ke kandungan utama

Rambut Botak???

Atasi Masalah Rambut Gugur Dengan Set Shaklee


Alamak!! Banyak nya rambut kat lantai ni.Kalau lama2 macam gini, botaklah jawabnya.Rambut gugur semasa kita menyikat rambut adalah perkara normal tetapi ia akan merisaukan apabila rambut yang gugur tu dalam kuantiti yang banyak dan bersepah merata-rata. Pernah kah ia terjadi pada anda? Selepas bersalin anak ke-4, saya perasan rambut saya banyak bersepah kat lantai time saya mandi, risau jugak bila satu hari tu anak buah tegur rambur mak noor dah botak lah bila ternampak kulit kepala dari nampak rambut!!..risaunya..



Ada beberapa jenis keguguran rambut di kalangan wanita :

1.  Akibat Hormon
Ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan keguguran rambut. 90% wanita yang putus haid mengalami keguguran rambut.

2.  Keguguran Rambut Pra-Matang
Masalah ini berlaku akibat rambut mula gugur secara beransur-ansur sewaktu remaja akhirnya mengakibatkan kebotakan. Bagi kes-kes serius, ia mungkin mengakibatkan kehilangan rambut apabila individu mencapai umur 30-an.

3.  Selepas Bersalin
Kebanyakan ibu akan berhadapan dengan masalah keguguran rambut yang ketara selepas bersalin. Rambut yang gugur selepas bersalin adalah rambut yang kebiasaanya akan gugur sewaktu 9 bulan kehamilan tetapi tidak gugur dan kini, akan gugur dari bulan ke 2 hingga ke 6 selepas bayi dilahirkan.

Keguguran rambut selepas bersalin berlaku kepada hampir 40% wanita yang bersalin dan boleh menjadi suatu pengalaman yang menakutkan. Walaupun rambut baru tidak dihasilkan, folikel-folikel kekal hidup. Secara tidak langsung ia memberi harapan bahawa rambut baru masih boleh tumbuh.

Namun, sekiranya TIDAK DIRAWAT, ia boleh menjadi kehilangan rambut yang kekal. Keguguran rambut juga ketara pada wanita yang menyusukan bayi mereka.Antara cadangan yang selalu dilakukan untuk mengatasi masalah ini adalah dengan memotong rambut pendek agar rambut kurang gugur.Sebenarnya rambut masih gugur tapi nampak kurang sebab rambut dah pendek. Bagaimana mengatasi nya?

Melalui pengambilan nutrisi penting untuk rambut. Kita rawat dari dalaman dan sekiranya mempunyai bugdet yang lebih, boleh beli Syampu Prosante yang mempunyi kandungan bahan kimia yang sangat rendah dan lebih organik. 


Supplement Untuk Merawat Rambut Gugur




1.  Zinc Complex  -  Mengekalkan kelenjar merembes minyak yang melekat pada folikel rambut. Kekurangan zinc juga telah dibuktikan secara saintifik menyebabkan keguguran rambut
2.  Vita-Lea  -  Kekurangan nutrien terutamanya iron, boleh menyebabkan rambut gugur. Shaklee Vita-Lea (multivitamin) adalah Iron Fomulated.
3.  Energizing Soy Protein (ESP) -  Rambut dibina dari protein
4. Purifying Syampoo
Jika anda mempunyai kekangan budget, 2 supplement penting yang WAJIB anda ambil ialah Zinc dan ESP.



Jom tengok testimoni pengguna






 


Apa tunggu lagi? Jom dapatkan sekarang sebelum rambut anda menjadi botak!!



Hubungi saya 
Shaklee Independent DIstributor
SID :1104421
Noor Hasmah Jamaludin



 
0138214890

noorzamris@gmail.com




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…