Langkau ke kandungan utama

ESP The Best!!

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Nak tahu tak? ESP bukan setakat serbuk biasa ya..kalau anda kreatif, ESP boleh dipelbagaikan rasanya.. Selalunya saya campur esp dengan milo saja,rasanya pun dah sedap..sesekali tu ada juga saya campur esp dengan air ribena..mmm..sedap juga. ESP kalau dicampur dengan air jus pun sedap jugak..saya dah cuba. Anda cubalah..
Selain dari campuran air kat atas dengan ESP, jom kita tengok resipi lain ESP


Wah sedapnya.Mengancam betul gambar ni...berbuka nanti nak cubalah..huhu

Best kan ESP?? Rugilah pada sesapa yang tak cuba..dah lah khasiat pelbagai, dapat pula dibuat minuman yang menyelerakan. Harganya pula berpatutan iaitu RM159 dan boleh dimakan sehingga 2 bulan lamanya.

Dah baca, berminat nak cuba? Jom hubungi saya ;-)
 
Shaklee Independent Distributor
SID :1104421
Noor Hasmah Jamaludin


 
0138214890

noorzamris@gmail.com


 atau buat pesanan di sini :-)
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3c053666271d0d4f874e31e15fbeb082







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…