Langkau ke kandungan utama

Kebaikan Mealshake

Assalamualaikum dan salam ceria semua..
Bertemu lagi di entry kali ini..bagi pengedar Shaklee dan mereka yang dah pernah beli Mealshake Shaklee pasti berpuas hati dengan Mealshake yang sememangnya berkhasiat dan mempunyai banyak kebaikan tu..
Tahu tak apa yang terkandung dalam Mealshake? Mealshake Shaklee mengandungi 24 vitamin penting untuk tumbesaran badan.
 
 Tentu rugikan kalau kita tak nak bagi kat anak2 Mealshake ni..dah lah banyak vitamin terkandung kat dalamnya..kalau diamalkan, gerenti puas hati. Pada sesapa yang ada anak susah nak makan a.k.a memilih makanan, cuba bagi mealshake sebab ia membantu menambah selera makan anak anda. Anak saya misalnya sebelum ni susah betul nak makan, dah lah tak nak menyusu..tapi sejak bagi mealshake, selera makan bertambah2..siap tunjuk canister mealshake lagi agar di masukkan dalam botol susu setiap kali dia nak menyusu..alhamdulillah..
Selain sebagai menambah selera makan, mealshake juga kaya dengan protein yang menjadikan kulit kita cantik, rambut yang lebat dan kuku yang sihat. Disamping itu, ia juga kaya dengan antioksidan yakni Vitamin A, C, E, Zinc dan selenium yang bertindak sebagai anti ageing. 

Tentu ada kalangan anak2 kita yang mengalami masalah sembelit. Ini kerana kebanyakan budak2 memang tidak suka dengan sayur sayuran. Memberi mealshake kepada mereka memang perlu kerana Mealshake juga kaya dengan FIBER yang membantu pelawasan yang sempurna. Jangan risau kerana mealshake mempunyai rasa dan bau yang lazat seperti aiskrim kerana ia berperisa vanilla.
Okay, kita dah tahu antara kandungan dan kebaikan mealshake, kita tengok pula siapa yang patut ambil mealshake ni..
Google punya google, jumpa pulak banyak rupanya resipi mealshake kat dalam ni..nak try jugak lah satu hari nanti. Sambil tu kita cuci mata dulu tengok resipi ni mana tahu ada yang berkenan di hati.
Ada yang berkenan tak? Kalau ada yang nak cuba, jomlah..tapi pastikan anda beli mealshake shaklee dulu..heeee. Nak order sendiri? Klik kat sini ya..
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4c3c33b9115db0a66cd40a5465974ed6
Shaklee Independent DIstributor

SID :1104421

Noor Hasmah Jamaludin

 

0138214890




noorzamris@gmail.com





 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…