Langkau ke kandungan utama

Kolagen Buat Anda Cantik


Assalamualaikum semua. Hari ni kita sembang pasal Kolagen pula. Apa itu Kolagen?
Kolagen merupakan sekumpulan protein yang menghubung dan menyokong tisu badan yang lain, seperti kulit, tulang, saluran darah, tendon, otot, dan tulang rawan. Ia juga menyokong organ-organ dalaman dan walaupun hadir dalam gigi. Kolagen membentuk 30% daripada 100,000 jenis protein yang wujud dalam badan manusia.

Pada usia 25 tahun, pengeluaran kolagen mula berkurangan, yang juga melambatkan kadar metabolisme di dalam badan. Antara tanda kekurangan kolagen adalah seperti berikut:
- Kedut mula wujud, garis-garis halus, kulit kendur, rambut mula beruban dan  rambut akan gugur
- Tekanan darah tinggi, tulang, sendi, rabun jauh

Perasan tak, produk kesihatan dan kecantikan di Malaysia (dan dunia) sebenarnya mengikut trend. Kalau dulu, untuk cantik semua pergi Yoga. Lipat kaki sana lipat kaki sini, badan jadi mantap. Selepas tu, kalau nak cantik lagi, pakai produk dari dR Rozmey. Minum beberapa gelas produk dR, badan akan jadi slim macam anak dara. Dan selepas itu, trend berubah kepada produk Herbalife. Shake-shake-shake dan anda kan mendapat result yang menawan hati. Tiga cara di atas memang terbukti bagus untuk kesihatan. Tapi rakyat Malaysia ni pesen mudah bosan. And bila dia bosan dengan produk dan cara tertentu, dia akan berubah ke produk yang lain.

Yang terbaru, trend di Malaysia (Mahupun dunia) adalah kolagen (Collagen). Actually, kolagen ni benda yang lama. Amat lama. Cuma, bila kita buka mata sikit, kita akan nampak orang di sekeliling mula bercakap pasal kolagen.

Semua orang tahu terutamanya yang wanita..mesti nak cantik kan? Ikut trend terkini. Orang cantik kita pun nak cantik. Yang wanita terutamanya sanggup melabur modal yang besar utk mendapatkan hasil yang baik dan paling penting puas hati.

Untuk pengetahuan semua, bila seseorang gadis atau jejaka meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. Jadi, apa kena mengena dengan kolagennya? Kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen. Apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Dah tentu lah akan jadi tua.

Sebab itu lah ada yang pakai kolagen akan kata "Kolagen ni kasi awet muda". Sebenarnya, kolagen ni umpama isi semula. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit. Bila kita makan supplement yang berunsurkan kolagen, ianya membuatkan kulit nampak cerah dan tak kedut sebab dia dah ganti protein yang dah hilang atau kurang tu. Bila dah cerah dan tak kedut, korang akan nampak makin muda la kan? Itu je yang berlaku sebenarnya.

Siapa yang Patut Makan  Kolagen?
Pelajar (Perempuan dan lelaki)
- Kolagen bagus untuk sesiapa yang ada masalah mudah lupa. 
 Mangsa kebakaran 
- Kolagen amat diperlukan untuk mengganti semula kulit yang dah terbakar / melecur.
Lelaki dan Wanita yang nampak tua (dari umur dia lah)
- Seseorang itu akan nampak tua bila kulit dia dah start berkedut dan jadi kusam kan? Kolagen adalah untuk counter masalah kulit yang berkedut dan rosak.
Perempuan yang baru lepas bersalin
 - Ini untuk pastikan suami tak lari..hihi
Bekas pesakit yang ada masalah kulit / parut
Orang yang mempunyai masalah tidur 
- Kolagen bagus untuk orang yang ada masalah tidur. Kolagen ni akan membantu anda supply collagen material in the first sleep cycle. Normal sleep cycle adalah 90 minutes.
Orang yang mudah sakit


SHAKLEE Collagen Powder mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan!

  1. Keanjalan - menyokong pembentukan tisu penyambung
  • Ekstrak Kulit kerangan laut - Mengandungi glukosamine, sebagai pelincir bagi sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus Acidophilus - Meningkatkan penyerapan kolagen.

     2.  Penghidaratan - menyokong penghasilan kolagen dan asid hialuronik

  • Ekstrak Biji Camellia Japonica - mengandungi asid oleik dan isoflavon juga membekalkan nutrisi dan penghidratan.
  • Ekstrak Pfaffia - merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin. Juga meningkatkan tenaga dan prestasi. 

     3.  Antioksidan - bekalkan nutrisi untuk penghasilan kolagen dan melawan    radikal bebas


  • Vitamin C - menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.
  • Vitamin B2, B6 - membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen dalam sel tubuh.

APA KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER

  • Anti penuaan - mengurangkan kedutan dan liang roma.
  • Melembap - melembap dan mengurangkan kekeringan kulit.
  • Mencerah - mencerahkan pigmentasi dan jeragat.
  • Menegang - menegangkan payudara dan pinggul.
  • Menyubur - menyuburkan rambut, kulit, kuku
  • Meningkatkan Pergerakan - Badan lebih bertenaga dan aktif.
  • Mengembalikan Keanjalan - Kulit lebih muda bermaya
Jadi, kepada sesiapa yang nak cantik , menawan dan nampak the boom tu boleh lah cuba Kolagen Shaklee. Harganya tak mahal sangat pun.. klik sini untuk order ya..


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=564645fbd0332f066cbd9d083ddd077c


Shaklee Independent Distributor
SID :1104421
Noor Hasmah Jamaludin


0138214890

noorzamris@gmail.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am