Langkau ke kandungan utama

Keistimewaan Vitamin E

 Assalamualaikum..selamat petang semua..

Nak cerita lagi  pasal Vitamin E..sempena promo bulan nie kan...??? Beli 2 pada satu harga.
Kalau korang nak tahu vitamin E shaklee ni diperbuat daripada minyak 
soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta).

Ianya adalah vitamin E yang lengkap dipasaran..satu kapsul vitamin E shaklee ni mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel darah merah dan tisu-tisu otot... Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Secara kesimpulannya… satu kapsul vitamin E shaklee ni adalah bersamaan dengan 1kg benih gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam..sebabnya satu kapsul vitamin E shaklee memberikan 400IU vitamin E semulajadi..sebab itu dia memang superb untuk kecantikan kulit..


Apakah kebaikan Vitamin e shaklee nie???
 
ANTI PENUAAN


Makan 1 kapsul Vitamin E setiap hari membantu melambatkan proses penuan,mengurangkan kedut,garis halus,akne,serta bintik penuan.Ianya juga mampu membaik pulih tekstur kulit,ton muka,dada serta otot peha kita.

MELINDUNGI JANTUNG
 
Dengan pengambilan harian 800IU Vitamin E untuk jantung yang sihat.Ia mampu melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid,meningkatkan kolestrol HDL,mengurangkan tekanan darah,menghalang platelet darah dari melekat kedinding arteri dan menghalang ANEMIA HEMOLITIK,penyakit JANTUNG DLL.

ANTI OKSIDAN YANG KUAT
 
Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-Oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan KANSER ,mengukuhkan sistem imun,menghalang @ melambatkan pertumbuhan TUMOR,mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah kesihatan.

MEMPERTINGKATKAN KEMAMPUAN REPRODUKTIF 


Kajian menunujukkan pada tahun 1924,Vit E mampu memulihkan reproduktif.Jika para lelaki mengambil 600IU -800IU Vit E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

MEMPERBAIKI ARTHRITIS 

Mampu meningkatkan keanjalan saluran darah,memperbaiki kitaran darah,merawat bahu kejang,pening,buasir,serta sakit sendi.

MEMPERBAIKI PARUT 

Memperbaiki bengkak dan ulser kulit.Boleh dikenakan terus pada tempat yang luka untuk mengurangkan parut.

KELESTARIAN TENAGA 
 
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

 Testimoni


  Vitamin E shaklee ni juga boleh dijadikan masker semulajadi..

caranya.. ambil satu kapsul vitamin E ni.. cucuk dengan jarum yang bersih.. picit kapsul sehingga keluar minyak dia, then sapu nipis pada kulit yang bermasalah..
sesuai dibuat pada malam hari sebelum tidur..then pagi besok baru basuh muka..
inshaAllah, kulit korang akan makin lembut, sihat dan parut juga makin pudar..

Dalam satu botol vitamin E ni ada 120 kapsul..
sehari makan 1 kapsul je..
so satu botol boleh tahan samapi 4 bulan kalau makan sorang..
kalau kongsi 2 orang pun 2 bulan tahan..
jadi... memang berbaloi dengan harga :)

Pada sesiapa yang nak try Vitamin E shaklee 
 
wassup 0138214890
 
wassup 0138214890
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…