Langkau ke kandungan utama

Ubati Luka Dan Parut Dengan Cepat Dengan Herbal Blend Shaklee

Assalamualaikum

Semua orang tak suka pada parut kan? Ia tidak menyakitkan tapi tidak menyenangkan. Selalu tak dengar orang cakap luka boleh hilang tapi parut amat menyakitkan..hehe

Selepas bersalin saya suka sapu Herbal Blend kat perut. Yalah lepas beranak kan perut kita tak cantik kan. Alhamdulillah, hasil sapuan itu perut ku tak berkedut lagi.

Selalu kalau anak-anak lepas kena gigit nyamuk atau rasa gatal-gatal, mesti dia orang akan suruh saya sapu lotion dan pandai pulak dia org mintak Herbal Blend. Cepat je rasa selesa.

Pernah juga anak saya demam, saya lap dengan air suam campur Basic H, lepas tu lap sampai kering dan sapu seluruh badan dia dengan Herbal Blend. Alhamdulillah suhu badan dia cepat ja turun. Esok nya cergas dan tak demam lagi. Ini kerana dalam Herbal Blend ada Yarrow iaitu estrak semulajadi yang menenangkan dan ia membantu menyembuhkan demam.
 
 
Saya pun suka sapu kat belakang badan, dan kaki. Suruh anak-anak urut sikit. Paling best kalau suami tolong urutkan. Lagi suka.. Yang bestnya tido pun selesa.

Sesiapa yang ada masalah tumit kaki kering, boleh ja sapu kat tumit. In shaa allah tumit yang kering itu akan menjadi lembut.


Oh ya! Lagi satu yang saya suka pasal Herbal Blend ni, TAK BERMINYAK. Sebab ada sesetengah krim berminyak dan amat tidak menyelesakan. Kita pakai pun selesa sebab krim cepat meresap ke dalam kulit.

Menyimpan satu tiub Herbal Blend Shaklee kat rumah adalah satu kemestian. Saya dah simpan. Anda bila lagi??

Nak order? Boleh wassup saya untuk jawapan segera

Noor Hasmah
013.821.4890   

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…