Langkau ke kandungan utama

SEMBELIT KETIKA BERPANTANG


Assalamualaikum

Petang ni rasa nak kongsi sedikit pengalaman semasa lepas bersalin. Saya ni bukanlah orang yang patuh pada pantang larang sangat. Nak makan pil perancang pun kadang-kadang lupa sebab tu ambik keputusan tak nak bergantung pada pil perancang, last2 mengandung anak ke-5..hehe
Masalah sembelit lepas bersalin memang boleh jadi trauma paling teruk kepada ibu yang baru melahirkan bayi.  Ada yang terpaksa bertarung dengan masalah sembelit sehingga berlanjutan beberapa minggu lepas bersalin. Alhamdulillah, saya tak mengalaminya lama, cuma sehari..sebab nya kurang makan sayur! Dekat nak 1 jam saya dalam bilik air. Pengalaman ini memang menyakitkan. Mula-mula masuk tak dapat keluar saya cuba lagi kali kedua. Percaya atau tidak, saya ambik keptutusan makan Vitamin C dan Ostematrix sebab percaya kesan Ostematrix untuk melembutkan najis dan memudahkan penghadaman. Dan alhamdulillah, saya berjaya! Hahaha

Sebenarnya ada beberapa faktor yang menyebabkan masalah sembelit berlaku. Kebanyakan disebabkan oleh masalah tidur tak cukup, kurang bersenam dan pengambilan makanan berkhasiat yang kurang memuaskan.

Ada ibu selepas bersalin yang menyekat pengambilan air dan sesetengah makanan berkhasiat. Ini mengganggu kelawasan mereka membuang air besar. Masalah sembelit boleh diatasi dan mengelakkan kesakitan sewaktu membuang air besar dengan melakukan sedikit perubahan dalam diet seharian.

Amalan mengambil makanan yang kaya dengan serat adalah cara termudah dan paling dipercayai untuk mengembalikan fungsi sistem penghadaman kembali normal.

Pastikan anda mendapatkan 15 hingga 20 gram serat setiap hari dengan memakan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran seperti kekacang, bijirin, roti dan lain-lain di samping memakan jenis makanan yang lain seperti biasa.
   
Percayalah dan yakinlah pada diri. 

Bagaimana Shaklee boleh membantu?
 
Mengikut pengalaman saya sendiri, Ostematrix Shaklee memang amat membantu. Selain tu, saya perasan sejak ambik ESP, ZINC, VITAMIN C dan OSTEMATRIX, saya tak pernah sembelit lagi

Anda menghadapi masalah ni juga? Saya amat rekomenkan Set Berpantang Shaklee untuk anda.. In Shaa Allah tiada masalah sembelit lagi. Oh ya! Bonus besar untuk anda, bukan saja masalah sembelit tiada, air susu pun mencurah-curah dan paling best boleh slim sekali!

Belanja testi sikit :-)



Hubungi saya untuk order anda

Noor Hasmah

013.821.4890

#pengedarsahshaklee
#pengedarshakleepetrajaya
#pengedarshakleekuching
#pengedarshakleematangjaya





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

GLA OH GLA

Assalamualaikum semua
Alhamdulillah..kali ini nak cerita lagi pasal GLA COMPLEX SHAKLEE
Entry saya sebelum ni asyik berkira-kira nak beli gla utk diri sendiri sebab takut pregnant kan? Huhu..Beli jugak lah saya gla complex hari tu..dah timbang dan baca saya beli sebab nak kurus..sebab nak cantik kan kulit..haa..sekali..belum habis pun sebotol..tetiba saya pregnant lagi..Bukan sekarang ya..throwback jer kenangan lalu..
Testimoni saya sendiri lah kiranya ni..kalau diikutkan saya memang boleh dikategorikan sebagai seorang yang subur. Alhamdulillah..banyak orang berusaha untuk dapat anak dengan pelbagai cara tapi saya tak menghadapi sebarang masalah dalam hal ini..mungkin pendapat sesetengah orang..kalau kita tak kaya duit kita mungkin kaya pada anak. Anak-anak juga adalah rezeki buat kita..in shaa allah
Bagaimana GLA Complex membantu untuk hamil?
GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seor…