Langkau ke kandungan utama

CARA MAKAN VITAMIN SHAKLEE





Assalamualaikum semua

Apakah perkara utama yang perlu anda tahu bila membeli barang? Mesti cara nak pakai dan tarikh expired kan? Begitu juga dengan pembelian vitamin. Perkara penting yang kita perlu tahu adalah bagaimana cara makan vitamin tersebut. Ambil peduli ya!

Jadual pengambilan vitamin berbeza bagi setiap orang dan kesan yang dialami juga berbeza untuk setiap orang.



Vita-Lea Shaklee

Untuk ibu hamil disarankan ambil 2 biji disebabkan kandungan HB (Hemoglobin Blood) perlu sekurang-kurang pada bacaan 11 ke atas. Namun perlu dipantau jika HB dah melebihi paras bacaan sepatutnya, dosage vitalea dikurangkan pada 1 biji sahaja.

Untuk pemakanan biasa yang disarankan adalah 2 biji sehari selepas sarapan.
* Pengambilan Vitalea lebih baik diambil bersama Vitamin C untuk mengoptimumkan penyerapan.


Omega Guard Shaklee

☆ Omega untuk kanak-kanak - 1 biji sehari
☆ Ibu hamil -1 biji sehari
☆ Untuk kurus 3 biji sebelum makan tengah hari


Vit C Plus -500g
  •  1-2 biji sehari selepas breakfast

Chewable Vita C Plus
  •   1biji sehari utk kanak-kanak setahun ke atas
  •   dewasa 5 bj sehari

Zinc Shaklee

1 biji sehari

**diambil semasa perut kosong dan disarankan semasa bangun pagi sebelum sarapan.Ini untuk memastikan perut yang dalam keadaan kosong adalah berasid untuk bertindak balas dengan zink.


Vita-E Complex

1-2 biji sebelum tidur.


GLA Complex

3 biji sebelum tidur

**Vitamin E dan GLA tidak boleh diambil serentak kerana dalam GLA sudah terdapat kandungan vitamin E.


Alfalfa Shaklee

4- 6 biji sehari selepas makan

**Maksimum pengambilan Alfalfa adalah 10 biji untuk 1 hari. Bagi anda yang menyusukan bayi disarankan melihat sebarang perubahan yang berlaku sebelum atau selepas pengambilan Alfalfa. Sebagai permulaan Alfalfa diambil pada dos yang kecil dahulu untuk mengelakkan badan kita dari "terkejut".


ESP Shaklee

1 sudu 3x sehari semasa perut kosong sebaiknya sebelum breakfast

**anda tidak boleh mengambil ESP lebih daripada 3 sudu sehari.
**ESP tidak boleh dibancuh dengan air panas sebaiknya air suam kerana dikhuatiri khasiatnya hilang
Sebab itu ESP Shaklee tidak boleh dibancuh dengan air panas. Bukan sekadar risau akan hilangnya zat tetapi kita khuatir suhu yang panas dan tinggi akan menyebabkan rantaian ikatan molekul asid amino akan berubah dan lama-kelamaan ia akan menyebabkan terhasilnya radikal bebas di dalam sel badan kita.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Sebab itu ESP Shaklee tidak boleh dibancuh dengan air panas. Bukan sekadar risau akan hilangnya zat tetapi kita khuatir suhu yang panas dan tinggi akan menyebabkan rantaian ikatan molekul asid amino akan berubah dan lama-kelamaan ia akan menyebabkan terhasilnya radikal bebas di dalam sel badan kita.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu


Mealshake

 Sukatan Bagi Orang Dewasa
●1 sudu besar Meal Shakes 2x sehari

Sukatan Bagi Kanak Kanak
(Usia 4 Hingga 6 Tahun)

●1 sudu kecil Meal Shakes 2x sehari
Sukatan Bagi Kanak Kanak

(Usia 1 Hingga 3 Tahun)
●1 sudu kecil Meal Shakes 1x sehari


Performance Drink

Diambil 2x sehari atau lebih mengikut keadaan. 

Mereka yang aktif bersukan digalakkan kerap mengambil performance drinks.
Sukatannya boleh mengikut sedap rasa anda.

**ESP, MealShake dan Performance Drink perlulah dibancuh pada suhu air yang tidak panas ataupun bersama air suam. Ini mengelakkan khasiat yang terkandung di dalamnya tidak musnah. Lebih sedap lagi dibancuh dan shake bersama air sejuk. Sedapnya..

Cara pengambilan Vitamin untuk kesihatan hati, untuk penghadaman, set kurus dan sistem imunisasi.

*Cadangan ini adalah untuk orang dewasa


Peppermint – Ginger Plus

3-5 biji boleh dilarutkan dalam air panas dalam air panas untuk teh herba bagi merawat masalah gastric dan batuk.

Boleh juga dimakan begitu saja


Nutriferon Shaklee

1 sachet sehari
Untuk kanak kanak suku sachet
Untuk anak bawah 1 tahun dan masih menyusu ibunya, disarankan ibu nya yang makan so khasiat akan pergi ke anak nya :-)

Vivix Shaklee

1 sudu teh sebelum tidur (atau lebih untuk masalah yang kronik)
sebaiknya mulakan dengan dos yang sedikit dan boleh tambah dos mengikut kemampuan badan


Collagen Shaklee

1 paket sehari atau selang hari.

Boleh dibancuh deangan apa-apa jus ataupun minuman kegemaran yang lain dan elakkan bancuh bersama air panas. Bancuh bersama Performance Drink juga sedap.


Energy Tea Mix Shaklee

1 sachet sehari campur dengan 1.5 liter air dan boleh minum sepanjang hari
Pelbagaikan bancuhan dengan menambah hirisan lemon.
Elakkan letak gula kerana gula mengandungi kalori yang agak tinggi


Cinch Shakes

2 scoop dibancuh bersama air suam sebagai ganti makanan jadi sesiapa yang mengambil Cinch Shake akan dinasihatkan untuk skip makan. 
-Contohnya jika anda selalu terlepas atau skip ambik sarapan so Cinch Shake dibancuh pada waktu pagi.
-Keadaannya sama jika diambil waktu lunch.
-Dinasihatkan kepada anda yang ingin berdiet kurus dengan Cinch Shake agar senaman perlu diseiringkan sekali kerana Cinch Shake menukar lemak menjadi otot

Jadual pengambilan di atas adalah sebagai asas ataupun garis panduan sahaja. Kesan adalah berbeza bagi seseorang. Semoga dengan adanya jadual ini, pengambilan vitamin kita akan lebih berkesan.

ANDA NAK DAPATKAN VITAMIN SHAKLEE ANDA? 

HUBUNGI SAYA
013-821-4890

ATAU 

BELI KAT SINI

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=53015ad3b6bbbf80a4d107e6ef603b1e

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am