Langkau ke kandungan utama

NUTRIFERON PENYELAMAT ANDA!!

Anda anda dan keluarga tergolong daripada mereka yang sering demam dan selsema?

Jika jawapan anda YA!

Anda WAJIB membeli dan mengamalkan NUTRIFERON SHAKLEE.

Tahukah anda jika sistem pertahanan badan kita kurang, penyakit cepat ja datang. Macam sistem pertahanan main bola, kalau pertahanan pincang, bolos lah bola.

Sistem Imun adalah sistem pertahanan manusia sebagai perlindungan terhadap infeksi dari makromolekul asing atau serangan organisme, termasuk virus, bakteri, protozoa dan parasit.

Fungsi Sistem Imun

• Pelindung “ benda” asing yang masuk ke dalam tubuh.
• Untuk keseimbanagn fungsi tubuh terutama menjaga keseimbangan komponen tubuh yang telah tua.
• Sebagai pengesan adanya sel-sel abnormal, termutasi, atau ganas, serta menghancurkannya.

Sistem imun tidak dapat dibentuk dalam waktu yang singkat. Respon imun tubuh alamiah terhadap serangan pathogen baru akan muncul dalam waktu 24 jam.
 
Interferon adalah barisan pertama di dalam badan kita bertindak sebagai benteng pertahanan terhadap jangkitan virus. Interferon akan bertindak balas apabila menyedari kehadiran musuhnya iaitu kehadiran patogen dalam bentuk virus, bakteria, parasit ataupun sel-sel tumor. Interferon akan berkomunikasi sesama sel-sel untuk mencetuskan pertahanan sisem imun yang menghapuskan patogen dan sel tumor. 

Interferon tergolong dalam kumpulan yang besar glyroproteins dikenali sebagai cytokins. Interferon antara lain nya berfungsi sebagai mengaktifkan sel-sel imun iaitu menjadi sel-sel pembunuh semulajadi.  
Nutriferon Shaklee adalah sebagai penggalak interferon di dalam badan manusia.

Apakah Kelebihan Nutriferon??




  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari iaitu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh.
  2. Untuk melawan kanser dan tumor iaitu nutriferon mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan sel-sel kanser dan tumor.
  3. Melindungi daripada influenza iaitu dengan mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran, melindungi daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi dan inflamasi.
  4. Meringankan tekanan dan kelesuan
  5. Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C seperti mengurangkan ketidakselesaan iaitu kembung perut, mual,muntah dan sebagainya.
Bulan Febuari ni Shaklee ada promosi untuk Nutriferon. Beli 2 kotak anda akan dapat less 5%

Jom lah!! Apa tunggu lagi.

Nak order sendiri, boleh klik sini.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f7afdb11c40f9e80df4ba34919af5618
 atau boleh juga hubungi saya

 sid : 1104421

013.821.4890





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

GLA OH GLA

Assalamualaikum semua
Alhamdulillah..kali ini nak cerita lagi pasal GLA COMPLEX SHAKLEE
Entry saya sebelum ni asyik berkira-kira nak beli gla utk diri sendiri sebab takut pregnant kan? Huhu..Beli jugak lah saya gla complex hari tu..dah timbang dan baca saya beli sebab nak kurus..sebab nak cantik kan kulit..haa..sekali..belum habis pun sebotol..tetiba saya pregnant lagi..Bukan sekarang ya..throwback jer kenangan lalu..
Testimoni saya sendiri lah kiranya ni..kalau diikutkan saya memang boleh dikategorikan sebagai seorang yang subur. Alhamdulillah..banyak orang berusaha untuk dapat anak dengan pelbagai cara tapi saya tak menghadapi sebarang masalah dalam hal ini..mungkin pendapat sesetengah orang..kalau kita tak kaya duit kita mungkin kaya pada anak. Anak-anak juga adalah rezeki buat kita..in shaa allah
Bagaimana GLA Complex membantu untuk hamil?
GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seor…