Langkau ke kandungan utama

SIHAT ITU MURAH SAKIT ITU MAHAL

Salam sayang semua, semoga hari kita dipermudahkan. Hari ni nak kupas ckit isu perbelanjaan untuk merawat, mengubat kesihatan kita. Kata orang duit boleh cari tapi kesihatan tiada galang ganti. Tapi, mahukah anda berbelanja melebihi kemampuan semata untuk kesihatan sedangkan ada alternatif lain yang lebih murah untuk berubat. Ya, vivix jawapan nya. Ada org kata harga vivix mahal. Tapi pernahkan anda fikir..mahalkah rm475 sebotol vivix berbanding kesihatan anda. Cuba anda lihat senarai perbelanjaan yang perlu anda tanggung sekiranya anda terpaksa membuat pembedahan.

  • Tahukah anda jumlah anggaran sesuatu pembedahan jantung yang dilakukan di hospital pakar swasta anggaran adalah sekitar Rm 30,000 sehingga RM 50,000 ,dan setiap block atau sumbatan pada jantung anggaran dalam sekitar RM8000.
  • Bagi rawatan ballon atau angioplasty dimana salur darah yang tersumbat dibesarkan dengan prosedur memasukkan belon ke bahagian yang tersumbat bernilai dalam anggaran  RM 16,000 sehingga RM25,000, serta pemasangan stent pula di sekitar RM5,000 sehingg RM13,000.
  • Pembedahan pemindahan jantung pula dianggarkan sekitar RM 50,000 sehingga RM80,000
  • Rawatan selepas serangan jantung juga memakan belanja atau kos yang besar dengan anggaran sekitar RM10,000 ke RM30,000.
  • Bagi Rawatan Pulmonari Hipertensi atau tekanan darah tinggi ,perbelanjaan perubatan semakin meningkat dengan anggaran sekitar RM20,000 ke RM 40,000.
  • Antara yang memberikan kesan kepada pesakit buah pinggang ialah kos dialisis yang semakin meningkat , disini ianya menyatakan anggaran kos sekitar RM1500 bagi setiap bulan yang dilakukan di pusat dialisis kebajikan , bagi saya anggaran itu pun sudah membebankan di mata kasar.
  • Pemindahan pembedahan organ bagi buah pinggang adalah dianggarkan sekitar RM 100,000 dan bayaran perubatan yang perlu pesakit lakukan setiap bulan bagi ubat ubat yang diberi dianggar sekitar RM2000 ke RM3000 setiap bulan.
  • Rawatan pembedahan bahagian otak pula ianya dianggarkan sekitar RM 25,000 ke RM 40,000.
  • Stroke juga memakan perbelanjaan yang besar pada masa kini dengan anggaran perubatan ialah di sekitar RM 30,000 ke RM 60,000.
  • Prosedur pembedahan yang melibatkan bahagian paru paru dianggarkan sekitar RM2000 ke RM8000.
  • Kos pembedahan pemindahan hati boleh dikatakan antara kos peubatan yang tertinggi di malaysia iaitu dianggarkan sekitar RM300,000 ke RM400,000.
  • Pembedahan tulang belakang pula anggaran di sekitar RM20,000 ke RM 30,000.
  • Jika dilihat pembedahan pemindahan sum sum tulang juga merupakan antara pembedahan yang memakan belanja yang besar dan dianggarkan sekitar RM350,000 kos dewasa dan dimana kos kanak kanak  adalah di sekitar RM120,000 ke RM150,000.
  • Rawatan Kanser dan barah juga antara kos rawatan yang tertinggi dimalaysia yang dianggarkan sekitar RM3000 ke RM400000, bagi rawatan Chemotherapy satu sesi rawatan memakan belanja sekitar RM500 ke RM10000 dan rawatan radiasi terapi di sekitar RM1,200 ke RM2000 bagi satu sesi ,jika dikalikan 10 sesi ianya mampu menelan kos yang lebih tinggi.
  • Pembedahan kecil dan general selalunya anggaran di sekitar RM1000 ke RM8000.
Jadi apa tunggu lagi, abaikan kesihatan sebab sayang duit atau laburkan duit untuk kesihatan.

Sempena promosi vivix bulan ni, harga vivix memang murah sangat. Beli 6 dapat 1 percuma. Penjimatan yang banyak..terus daftar ahli, next month terus dapat bonus..wow! wow!

#shakleekuching
#shakleepetrajaya
#shakleematangjaya
#pengedarsahshaklee
#pengedarshaklee
#noorhasmah

nak jadi ahli untuk dapat harga lebihhh murah?



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

GLA OH GLA

Assalamualaikum semua
Alhamdulillah..kali ini nak cerita lagi pasal GLA COMPLEX SHAKLEE
Entry saya sebelum ni asyik berkira-kira nak beli gla utk diri sendiri sebab takut pregnant kan? Huhu..Beli jugak lah saya gla complex hari tu..dah timbang dan baca saya beli sebab nak kurus..sebab nak cantik kan kulit..haa..sekali..belum habis pun sebotol..tetiba saya pregnant lagi..Bukan sekarang ya..throwback jer kenangan lalu..
Testimoni saya sendiri lah kiranya ni..kalau diikutkan saya memang boleh dikategorikan sebagai seorang yang subur. Alhamdulillah..banyak orang berusaha untuk dapat anak dengan pelbagai cara tapi saya tak menghadapi sebarang masalah dalam hal ini..mungkin pendapat sesetengah orang..kalau kita tak kaya duit kita mungkin kaya pada anak. Anak-anak juga adalah rezeki buat kita..in shaa allah
Bagaimana GLA Complex membantu untuk hamil?
GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seor…