Langkau ke kandungan utama

Kebaikan Dan Keburukan Esp Shaklee


Esp adalah antara produk hot shaklee. Kenapa saya kata hot?? Sebab kalau dah order Esp sekali pasti repeat order lagi..betul tak?? Jom saya terangkan apa Esp Shaklee secara ringkas.Sebab dalam ramai yang tahu pasti ada juga yang tak tahu apa itu Esp..

ESP adalah ENERGIZING SOY PROTEIN. Sebab utama ESP sangat popular dan antara produk yang paling laris kerana ESP membekalkan sumber protein. Semua tahu badan kita memerlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein memang dah ada dalam ikan, ayam dan daging. Tapi kenapa tiap hari makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat. Tak cukup ke? Haaa....untuk pengetahuan semua, ikan, ayam, daging tu kan kita kena masak dulu sebelum makan. Jadi, bila nak masak,kena panaskan api, of course kandungan protein akan musnah dan apa yang tinggal?? Dah tentulah tak mencukupi untuk badan kita yang kerja kadang-kadang lebih 12 jam ni..
Kalau tak cukup protein apa akan berlaku?
  • badan akan rasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya terketar-ketar, nak makan pun dah tak larat..hehe
  • kolesterol tinggi, tekanan darah menjadi rendah..jadi pening, silap2 boleh buat kita pengsan
  • punca ulser perut + ulser usus.
  • luka lambat sembuh dan akhirnya mendatangkan parut
  • gangguan penglihatan / lama kelamaan jadi kabur
  • antibodi lemah. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.Mudah pulak penyakit nak menjengok..
Kalau cukup protein
Alhamdulillah. Badan pun akan rasa bertenaga dan tak mudah penyakit datang. Macamana nak tahu badan kita cukup protein? Itulah kemusykilan nya. Jadi " play safe" ambil ESP ini sebagai pelengkap. Tak payah khuatir pun. Yang penting Esp tak memudaratkan kecuali mereka yang ada masalah buah pinggang. Kenapa saya kata mereka yang ada masalah buah pinggang tak boleh makan Esp? Sebab bagi pesakit buah pinggang mereka akan mengalami kesukaran untuk memproses protein.

KEBAIKAN :  ESP SHAKLEE
  • Untuk wanita yang ingin nak mengandung atau plan untuk mengandung: ESP pulihara dan pelihara rahim kita.
  • Untuk wanita yang sedang mengandung : ESP kuatkan rahim kita dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.
  • Untuk wanita yang sedang menyusukan anak macam saya : ESP bantu memperbanyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, maksudnya kita cukup tenaga. Susu yang kita produce pun berkualiti..:-)
  • Untuk wanita yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia membantu memulihkan hormon wanita. Mengeluarkan darah kotor dan menggantikan protein yang diperlukan.
  • Untuk mereka yang ingin kurus : ESP akan buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan pun kurang. Ia juga sesuai untuk mereka yang berpuasa.Insha allah, akan kurang rasa lapar
  • Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrien dalam badan kita.
  • Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak letak makeup tebal2. Natural Beauty gitu!
Eh eh..Esp pun ada keburukannya jugak tau :-

KEBURUKAN : ESP SHAKLEE
Ini akan berlaku bila kita beli tapi tak minum , tak amalkan, tak ikut arahan yang sepatutnya. Rugi nya...sedangkan mudah saja caranya. Bancuh 1 sudu besar dengan air kegemaran ..tara, dah siap untuk di minum. Bila semuanya tak, tak nampak hasil, kita jadi negatif. Nak salahkan siapa...tak baik kan gitu.


Jadi, sekarang ni kita dah tau kebaikan ESP Shaklee dan untuk siapa Esp Shaklee ni.. Kita dalam golongan yang mana ya? Kalau termasuk dalam golongan ingin mencuba....boleh saja.Tak memudaratkan pun..ntah2 dah cuba dan lihat hasilnya, kita pulak makin excited nak repeat order!!

Anda boleh order terus dari sini dan tunggu Esp sampai kat depan rumah anda..
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3c053666271d0d4f874e31e15fbeb082
atau..hubungi saya untuk buat pesanan bagi pihak anda..
Selamat mencuba!!

Shaklee Independent Distributor

SID :1104421

Noor Hasmah Jamaludin

 

0138214890



noorzamris@gmail.com





Ulasan

sihatvitamin berkata…
ESP memang best.Sedap pulak tu..dah cuba gerenti nak lagi

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am