Langkau ke kandungan utama

Shaklee Effect ~~Kesan Shaklee

Alhamdulillah..syukur kepada Allah S.w.t  yang telah memberi peluang kepada saya untuk menghabiskan cabaran dalam #cabaran40hari40malamblog yang bagi saya amat payah pada mulanya dan dari sehari ke sehari selama 40 hari ni, saya semakin positif dalam usaha untuk memajukan diri saya dalam bisnes shaklee.

Syukur juga kerana walaupun ada ketika, idea langsung tak menjadi, pening kepala tapi saya tetap teruskan. Selama seminggu cuti raya, blog saya turut bercuti..;-)..kesannya saya terpaksa kejar masa untuk cover balik tajuk2 yang saya tertinggal. Jadi, lepas ja cuti raya tu, saya berhempas pulas memikir tajuk yang sesuai, menarik dan idea yang bernas utk update blog. Ada satu masa dalam satu hari tu, idea langsung tak menjengok dan saya langsung tak update blog. Sebab tu, ada yang saya copy paste tapi di olah semula..hehe

Bagaimana shaklee memberi kesan kepada saya? Sejak join shaklee penghujung januari 2014 sehingga sekarang, shaklee banyak beri kesan kepada kehidupan saya. Bermula dengan makan vitamin C kerana demam, batuk dan selsema yang terlalu lama hampir sebulan rasanya..saya memulakan bisnes shaklee dengan memperkenalkan produk shaklee kepada kaum keluarga dan rakan rakan. Kebanyakan rakan yang saya syorkan produk shaklee, hampir kesemua mereka mengenali produk ini samaada telah membeli atau mengamalkannya. Sebelum ini saya asyik melihat upline saya buzy memanjang dengan bisnes ni. Seronok melihat dia berjaya dengan bisnesnya..saya merupakan salah seorang daripada rakan rakan kat opis yang selalu aje lihat perangai nya yang asyik busy dengan hp. Mana taknya, makan hp, minum hp, even bercakap dengan kawan2 pun hp tak lepas dari tangan...hehe

Sebenarnya kalau kita BERUSAHA, mustahil kita tak akan berjaya. Sebab itulah kita lihat banyak cth org yang kuat berusaha akan mendapat hasilnya. Macam tanam pokok buah rambutan. Kalau kita tak usaha untuk menanam, menjaga, membelai anak pokoknya, mana mungkin kita akan dapat menikmati hasil buahnya. Begitu juga dengan bisnes shaklee, sekiranya kita tak promote kat fb, kat kawan2 dan kita sendiri tak mencuba, mana mungkin kita akan mendapat manfaat darinya seperti keuntungan runcit, bonus dan kesan positif pada tubuh badan kita.
 
Kalau dari segi kewangan, bisnes shaklee juga beri kesan pada saya. Mana taknya disaat org tengah kering duit setiap tengah bulan, pengedar shaklee baik yang beli utk diri sendiri atau memang yang berusaha kuat dengan menjual kepada orang lain..akan dapat bonus setiap 15 haribulan. Kadang2 awal dari 15hb. Walaupun tak banyak, at least dapat tolong suami, beli makanan utk anak2, beli pampers, bayar bil, bawak anak2 g jalan2 dan banyak lagi. Kepuasan akan terpancar bila kita lihat anak anak dan orang yang kita sayang gembira.
Sekarang ni pulak, tengok master2, leader2 semua g US..dia orang siap post gambar dalam fb  g kat situ, g kat sini..jelessss..Insha allah, sekiranya dipanjangkan umur, saya pun menyimpan cita2 untuk keluar dari kelompok kesusahan dan ingin berada bersama dalam kesenangan dan kejayaan, Insha allah..
Oh ya, sebenarnya bila customer beri feedback positif pada kita selepas makan produk shaklee juga beri kesan pada saya. Saya rasa happy sangat bila ada yang berkongsi dan mengakui keberkesanan shaklee. rasa teruja pun ada. Dan pada yang belum nampak hasil selepas penggunaannya, jangan lah berputus asa. Mungkin belum ada rezeki, yang penting usaha lagi..jangan berhenti berusaha kerana sesungguhnya usaha itu tangga kepada kejayaan.

Okaylah, setakat ini saja coretan saya pada entry kali ini dan semoga kita jumpa lagi pada entry saya pada masa akan datang..Assalamualaikum..

#cabaran40hari40malamblog
#sayajualshaklee
#pengedarsahshaklee


Shaklee Independent Distributor

SID :1104421

Noor Hasmah Jamaludin

 

0138214890



noorzamris@gmail.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am