Langkau ke kandungan utama

Keistimewaan Vitamin E

 Assalamualaikum..selamat petang semua..


Kalau korang nak tahu vitamin E shaklee ni diperbuat daripada minyak 
soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta).



Ianya adalah vitamin E yang lengkap dipasaran..satu kapsul vitamin E shaklee ni mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel darah merah dan tisu-tisu otot... Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.



Secara kesimpulannya… satu kapsul vitamin E shaklee ni adalah bersamaan dengan 1kg benih gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam..sebabnya satu kapsul vitamin E shaklee memberikan 400IU vitamin E semulajadi..sebab itu dia memang superb untuk kecantikan kulit..



Apakah kebaikan Vitamin e shaklee nie???
 
ANTI PENUAAN



Makan 1 kapsul Vitamin E setiap hari membantu melambatkan proses penuan,mengurangkan kedut,garis halus,akne,serta bintik penuan.Ianya juga mampu membaik pulih tekstur kulit,ton muka,dada serta otot peha kita.

MELINDUNGI JANTUNG
 
Dengan pengambilan harian 800IU Vitamin E untuk jantung yang sihat.Ia mampu melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid,meningkatkan kolestrol HDL,mengurangkan tekanan darah,menghalang platelet darah dari melekat kedinding arteri dan menghalang ANEMIA HEMOLITIK,penyakit JANTUNG DLL.

ANTI OKSIDAN YANG KUAT
 
Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-Oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan KANSER ,mengukuhkan sistem imun,menghalang @ melambatkan pertumbuhan TUMOR,mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah kesihatan.

MEMPERTINGKATKAN KEMAMPUAN REPRODUKTIF 



Kajian menunujukkan pada tahun 1924,Vit E mampu memulihkan reproduktif.Jika para lelaki mengambil 600IU -800IU Vit E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

MEMPERBAIKI ARTHRITIS 

Mampu meningkatkan keanjalan saluran darah,memperbaiki kitaran darah,merawat bahu kejang,pening,buasir,serta sakit sendi.

MEMPERBAIKI PARUT 

Memperbaiki bengkak dan ulser kulit.Boleh dikenakan terus pada tempat yang luka untuk mengurangkan parut.

KELESTARIAN TENAGA 
 
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

 Testimoni


  Vitamin E shaklee ni juga boleh dijadikan masker semulajadi..



caranya.. ambil satu kapsul vitamin E ni.. cucuk dengan jarum yang bersih.. picit kapsul sehingga keluar minyak dia, then sapu nipis pada kulit yang bermasalah..

sesuai dibuat pada malam hari sebelum tidur..then pagi besok baru basuh muka..

inshaAllah, kulit korang akan makin lembut, sihat dan parut juga makin pudar..



Dalam satu botol vitamin E ni ada 120 kapsul..

sehari makan 1 kapsul je..

so satu botol boleh tahan sampai 4 bulan kalau makan sorang..

kalau kongsi 2 orang pun 2 bulan tahan..

jadi... memang berbaloi dengan harga :)

Pada sesiapa yang nak try Vitamin E shaklee 
wassup 0138214890
wassup 0138214890
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am