Langkau ke kandungan utama

ATASI TABIAT MEROKOK DENGAN VIVIX




Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok tegar berhenti merokok?


Dengan pengambilan Vivix Shaklee secara berterusan, tabiat merokok anda boleh berhenti untuk selama-lamanya. 
BAGAIMANA?

Pengambilan Vivix secara konsisten sekurang-kurangnya sebotol akan membantu untuk kita berhenti merokok sampai bila-bila. Vivix akan mula bertindak memperbaiki sel-sel tubuh yang telah rosak dan menyebabkan kita merasa sangat pahit apabila cuba merokok. Itu menunjukkanhealing crisis‘ sel-sel tubuh sedang bertindakbalas dengan supplemen ini. Bukan itu saja! Dengan Vivix Shaklee juga anda akan nampak lebih muda!

Ini diyakinkan lagi apabila Vivix Shaklee ini mendapat perhatian dari penyelidik Universiti Harvard iaitu Dr. David Sinclair dan pasukannya di Harvard Medical School yang telah menjalankan eksperimen ke atas lebih daripada 20,000 molekul semulajadi sehingga secara tidak sengaja telah menemui molekul ajaib anti penuaan itu dipanggil sebagai resveratrol.

Vivix Shaklee sangat diperkaya dengan resveratrol. Malah, menerusi kajian di makmal, tonik Vivix  ini 10 kali ganda lebih berenergi berbanding resveratrol. Tidak mengandungi alkohol kerana ianya semulajadi, tanpa pewarna tiruan, perasa tambahan dan apa yang paling PENTING ianya HALAL!


Berikut merupakan Cara Berhenti Merokok Dalam 7 Hari

1. Hari pertama: Tanamkan Niat Anda
Berazam dan tekad niat anda. Untuk tujuan apa anda berhenti merokok? Untuk siapa? Untuk diri sendiri, keluarga dan orang-orang yang mencintai anda. Awalkan niat dan tekad anda dengan berdoa kepada Allah yang maha pembolak-balik hati. Pada hari pertama ini anda harus menemukan alasan yang kuat kenapa berhenti merokok. Antara alasan berikut ialah :-
  • Untuk kesihatan! Merokok sudah diketahui membahayakan kesihatan. Jadi jangan cari pasal dengan kesihatan anda.
  • Menjimatkan wang. Tidak ada gunanya membeli mahal-mahal hanya untuk kepulan asap yang tidak membawa makna. Membeli rokok umpama membakar duit!  Lebih baik gunakan wang anda untuk hal yang bermanfaat seperti membeli baju atau keperluan anak dan isteri.
  • Sayangi orang -orang di sekeliling anda atau orang yang lebih dekat dengan anda iaitu ibu bapa, isteri dan anak-anak.
2. Hari kedua: Ubah Fikiran Anda
Ubah fikiran dengan mengatakan rokok itu tidak sedap, tidak berfaedah dan tidak berguna. Cuba cari dan baca artikel yang mengatakan bahayanya merokok dan hayati.

3. Hari ketiga: Tanamkan Rasa Malu
Tanamkan rasa malu pada diri anda. Caranya adalah ketika anda akan merokok carilah tempat yang sepi yang tidak ada seorang pun yang melihat anda merokok. Jika ada orang lain yang lewat di depan anda segera sembunyikan dan matikan rokok anda. Ulangi cara ini setiap kali bertemu orang. Setiap anda merokok anda hanya boleh melakukannya di tempat sepi dan tidak ada seorang pun. Jika ada orang yang melewati atau melihat anda, segera matikan rokok tersebut dan sembunyikan. Lama-kelamaan anda akan terbiasa dan anda akan malu yang pada akhirnya anda akan meninggalkan rokok anda dimana pun anda berada.

4. Hari keempat: Jauhi Teman Yang Merokok
Teman adalah pengaruh eksternal. Ibarat pepatah mengatakan jika seorang berteman dengan tukang pandai besi dia akan mendapat aroma besi di tubuhnya tapi jika seorang berteman dengan penjual minyak wangi, dia akan mendapat aroma wangi juga. Begitulah pepatah mengatakan. Mulai hari keempat jauhilah teman-teman anda yang suka merokok. Batasi hubungan anda dengan mereka. Mulailah mencari teman-teman yang baik yang tidak merokok.

5. Hari kelima: Buang Semua Rokok
Anda harus membuang semua rokok anda. Anda paksa untuk tidak merokok lagi. Stress?? Tapi ingatlah tekad dan niat anda. Untuk apa anda merokok? Untuk agama anda, untuk diri anda sendiri dan untuk keluarga anda serta orang-orang yang anda cintai. Jika anda sakit kerana rokok tentu anda dan keluarga akan sama-sama susah. Bayangkan jika anda terkena kanser paru-paru akibat terlalu banyak merokok. Siapa yang susah dan menderita? Anda dan keluarga anda sendiri.

6. Hari keenam: Makanlah Gula-gula
Mungkin di hari kelima anda mengalami stress kerana badan anda belum terbiasa untuk tidak merokok. Cara mengatasinya adalah dengan makan gula-gula . Beberapa orang yang berjaya berhenti merokok melakukan cara ini dan terbukti berhasil. Menghisap gula-gula berupaya mengalih fikiran anda terhadap rokok itu sendiri.

7. Hari ketujuh: PERTAHANKAN !
Pertahankan usaha anda dari hari pertama hingga hari keenam. Banyak-banyaklah berdoa dan minta sokongan orang-orang berdekatan anda terutama keluarga, isteri/suami atau anak anda bahawa anda benar-benar akan berhenti merokok selamanya. Tentunya mereka juga akan senang kerana melihat perubahan baik pada diri anda sendiri. Lihatlah dalam beberapa hari ke depan, tubuh anda menjadi semakin sihat dan anda akan menjadi seseorang yang lebih teratur. PERCAYALAH!

Abang ni mengamalkan Vivix selama 1 bulan 15 hari (bersamaan 1 botol vivix) dan Vitalea, kini selepas 2 tahun dia telah berhenti merokok. Dan sekarang ni beliau cuma mengamalkan makan sebiji Vitamin C.


Nak tengok testimoni lain?


Apa yang penting sebenarnya adalah kemahuan dan keazaman yang tinggi untuk berhenti merokok. Jika kemahuan ada tetapi tidak disertakan dengan keyakinan yang tinggi tidak akan manjadi juga. Jangan salahkan supplemen jika anda tidak dapat berhenti merokok kerana ia salah anda tidak mengamalkannya dengan konsisten.


JOM BERHENTI MEROKOK!!!

Whatspp saya

013 821 4890

atau anda nak order sendiri?

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=019cdb6d10ea8a839ece9125c4d4b6cd
Nak dapatkan harga kasih sayang?

Untuk bulan Februari saja!

Cepat hubungi saya

013 821 4890

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am