Langkau ke kandungan utama

VIVIX DAN IBU BERPANTANG

Apa yang ibu-ibu selalu cari dalam set berpantang?

Haa..cuba senaraikan

1. luka cepat sembuh
2. kurus
3. milk booster
4. kekal bertenaga
5. mudah dan cepat

Semua dah tahu tempoh berpantang benar-benar menguji kesabaran especially kita yang dah beranak no.5

Kesihatan ibu akan sedikit terjejas dan antara simptom yang selalu dihadapi adalah : 

*sembelit disebabkan kekurangan minum air/makan berserat dan kesukaran untuk meneran sebab buasir

*sakit dibahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak semasa meneran

*sakit dibahagian faraj akibat jangkitan kuman

*faraj berbau

*pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas dan pening kepala

*demam panas

*bengkak susu

*keguguran rambut

*kulit muka pucat

Nak tau tak apa yang VIVIX boleh bantu ibu-ibu semasa tempoh berpantang?

⧫ menyembuhkan organ peranakan
⧫ memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin
⧫ memulihkan luka bersalin sama ada luka luaran atau luka dalaman
⧫ mengembalikan kecantikan tubuh
⧫ mengelakkan stress atau gila meroyan
⧫ milk booster
⧫ kulit glowing

Vivix adalah minuman botanik yang dirumuskan dengan 4 kandungan utama iaitu anggur muscadine, lobak ungu, european elderberries dan polygonum cuspidatum. Khasiat resveratrol dan 15 polifenol yang terkandung dalam vivix membantu ibu yang sedang berpantang untuk sembuh dalam masa 1-2 minggu.

Semasa berpantang, kesihatan adalah paling utama. Jadi dengan mengamalkan supplemen yang mempunyai antioksida yang tinggi sekurang-kurangnya dapat memelihara tubuh kita daripada demam, selsema, jangkitan kuman dan penyakit berjangkit.

Resveratrol pula membantu memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi luka pun cepat kering dan sembuh serta mengurangkan risiko bernanah. Ada yang bagi feedback bila amalkan vivix, luka ceaser sembuh dalam masa 1 minggu berbanding mengamalkan ikan haruan.

Tahu tak apa itu adhesions?

Hasil dari feedback rakan-rakan yang mengamalkan ikan haruan semasa kelahiran anak pertama, kesannya akan kelihatan semasa kelahiran seterusnya. Semasa doktor buat pembedahan, ia akan ambil masa yang lama iaitu 2-3 jam untuk mengasingkan kulit yang berserabut. Adhesions terjadi bila lapisan kulit antara usus dan rahim sambung menyambung. Sebab tu yang paling kita takuti kalau luaran nampak baik sebenarnya dalaman masih melekat-lekat.. scary..

Resveratrol juga membantu meningkatkan metabolisme. Sebab dalam pantang 44 hari mana nak exercise kan? sebab tu pentingnya pengambilan vivix.

Jadi, kepada ibu-ibu yang dalam berpantang kalau boleh amalkan vivix okay

Bulan ni beli vivix memang berbaloi, murah dan jimat

Cepat hubungi saya

Konsultansi untuk pelanggan saya saja

Noorhasmah
013-821-4890

Masih ragu-ragu?

Jom lihat testimoni kat bawah







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cirit Birit Dan Cara Mengatasinya

Assalamualaikum semua. Tak tahulah sejak dua hari ini perut asyik sakit ja. Dahlah kerap kali berlaku. Asyik jumpa dengan Cik Tan saja..:-) So, hari ni nak cerita pasal cirit birit yang berlaku pada saya lah. Apa itu cirit birit? Cirit birit adalah keadaan dimana kita membuang air besar dalam kadar yang kerap dengan najis yang berair. Ia biasanya berlarutan hanya dalam sehari atau dua hari dan ia bukanlah suatu penyakit yang serius. Cirit birit akut disebabkan oleh kurangnya cecair diserap dari dalam usus kecil atau usus kecil menghasilkan terlalu banyak cecair. Cirit birit akut ialahkejadian cirit-birit secara tiba-tiba. Najis yang dihasilkan lembut dan berair, perut yang 'berangin' atau bergas (flatulens), kesakitan dan individu mengalami demam dan muntah-muntah.


Cirit-birit akut mungkin disebabkan oleh jangkitan, keracunan (toksin), kesan sampingan ubat atau jenis makanan. Sesetengah penyakit boleh menyebabkan cirit-birit. Cirit-birit yan…

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …