Langkau ke kandungan utama

Garlic Complex Untuk Ubati Batuk


Assalamualaikum
Sekarang ni musim demam, musim batuk so kenalah jaga kesihatan dengan baik.
Kita menguap pun ada sebab. Itu tandanya kita kekurangan oksigen

Kenapa kita batuk?
Batuk pun ada fungsinya tau
Batuk adalah salah satu cara tubuh untuk membersihkan partikel asing, kotoran, lendir atau mikrobs dari paru-paru dan saluran pernafasan dibahagian atas atau sebagai tindakbalas disebabkan saluran pernafasan yang gatal atau terganggu

Apa istimewanya garlic shaklee ni?
Bawang Putih adalah tumbuhan dalam keluarga bawang, ditanam untuk kegunaan semasa memasak dan digunakan secara tradisional untuk kesihatan secara umum. Alisin, yang memberikan bau ketara bawang putih, adalah sebatian berharga dalam bawang putih yang mempunyai pelbagai manfaat seperti memelihara kesihatan tubuh

Garlic Shaklee diperbuat dari bawang putih jenis premium, bebas racun perosak & ditanam secara organik. Ianya dihasilkan pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif. Dwi teknologi juga digunakan untuk mengawal bau bawang putih dan mengandungi spearmint & rosemary

Apa kebaikan garlic shaklee?
*membantu mempertingkatkan fungsi jantung & sistem penghadaman
*antibiotik yang selamat & semulajadi untuk membantu meningkatkan sistem imun
*membantu menstabilkan tekanan darah tinggi
*membantu menstabilkan paras glukos dalam badan
*membantu menyingkirkan logam toksik seperti raksa & plumbum dari dalam badan

Alicin adalah sebastian organosulfur yang bertindak sebagai anti kulat, anti bakteria dan mempunyai sifat penyembuh. Nak tau apa alicin ni? Alicin adalah rasa pedas yang terdapat kat bawang putih. Kalau kita masak, memang habis musnahlah alicin yang terdapat kat dalam bawang tu. Sanggup ke makan yang mentah? Susah susah ambik ja garlic complex shaklee :-)


2 tablet garlic complex bersamaan dengan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas bawang putih


Sapa yang banyak angin dalam badan, sangat rekomen ambik garlic bersama dengan peppermint ginger

Bawang putih telah digunakan sebagai makanan dan ubatan dalam banyak kebudayaan sejak beribu-ribu tahun lalu. Kaum Cherokee juga mengunakannya untuk melegakan dada dan paru-paru (expectorant ) untuk batuk dan tekak (croup). Bawang putih juga digunakan dalam rawatan penyakit berkaitan jantung dan darah.

Kandungan sulfur dan mineral lain dalam bawang putih menghasilkan keupayaan semulajadi untuk menyokong sistem pernafasan kita. Khasiat bawang putih ni sangat sesuai untuk mereka yang menghidap  asma, bronkitis, batuk dan jangkitan pada salur pernafasan

Jom kita tengok testimoni mereka yang telah menggunakan garlic sebagai ikhtiar untuk ubati batuk
 

Adakah anda batuk?
Dah usaha macam-macam ubat?
Jom usaha dengan garlic complex
Sebotol 60 biji
Harga mampu milik

www.wasap.my/60138214890 noor hasmah


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cirit Birit Dan Cara Mengatasinya

Assalamualaikum semua. Tak tahulah sejak dua hari ini perut asyik sakit ja. Dahlah kerap kali berlaku. Asyik jumpa dengan Cik Tan saja..:-) So, hari ni nak cerita pasal cirit birit yang berlaku pada saya lah. Apa itu cirit birit? Cirit birit adalah keadaan dimana kita membuang air besar dalam kadar yang kerap dengan najis yang berair. Ia biasanya berlarutan hanya dalam sehari atau dua hari dan ia bukanlah suatu penyakit yang serius. Cirit birit akut disebabkan oleh kurangnya cecair diserap dari dalam usus kecil atau usus kecil menghasilkan terlalu banyak cecair. Cirit birit akut ialahkejadian cirit-birit secara tiba-tiba. Najis yang dihasilkan lembut dan berair, perut yang 'berangin' atau bergas (flatulens), kesakitan dan individu mengalami demam dan muntah-muntah.


Cirit-birit akut mungkin disebabkan oleh jangkitan, keracunan (toksin), kesan sampingan ubat atau jenis makanan. Sesetengah penyakit boleh menyebabkan cirit-birit. Cirit-birit yan…

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …