Langkau ke kandungan utama

ESP PILIHAN NOMBOR SATU


ESP Shaklee adalah di antara hot seller yang sering menjadi pilihan. Ia bukan saja mendapat tempat di hati ibu-ibu mengandung & menyusukan bayi malah golongan wanita serta remaja turut menyukainya kerana terlalu banyak khasiatnya.

Sebut sahaja nama ESP mesti semua orang tahu bahawa ia adalah sumber protein terbaik yang ada di pasaran dan amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat yang lengkap dengan protein secara biologi yang bermutu tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia juga memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
APA ITU ESP (Energizing Soy Protein)

ESP adalah minuman soya yang membekalkan protein. Protein adalah makanan yang sangat penting untuk tubuh kita. Sel-sel tubuh badan kita bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel baru dan menggantikan tisu2 yang lama atau yang telah rosak.

Protein Soya Shaklee Ialah Non-Gmo Soy!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya.iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai sehinggalah diproses.

KEHEBATAN ESP !!!

1) ESP merupakan sumber protein yang lengkap terdiri daripada 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan dan sukar untuk kita dapati daripada diet harian kita.
2) ESP mengandungi kacang soya,NON-GMO yang semulajadi & bebas daripada kolestrol & rendah lemak. Terbukti membekalkan TENAGA yang boleh bertahan berjam-jam lamanya.
3) ESP membantu mengekalkan paras gula dalam darah.
4) Satu hidangan ESP ini bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric & sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
5) ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan,DNA & pembentukan otot baru. Tiada perasa tiruan, pengawet & pewarna.

ESP ni bukan untuk ibu menyusu saja tetapi ia juga sesuai utk seisi keluarga

1) Orang yang ingin kekal sihat.
2) Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.
3) Kanak-kanak bersekolah
4) Ibu-ibu mengandung dan menyusu anak
5) Pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan
6) Pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik,
7) Ahli sukan dan bina badan
8) Soya Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat dan yang inginkan kulit yang cantik
9) Mereka yang mengalami eczema

Jom lihat Khasiat serta kebaikan ESP?

1) Kekal Muda– Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
2) Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi– kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalamisoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegahosteoporosis dan penyakit jantung.
3) Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki –genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
4) Kulit berseri dan anjal –Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.
5) Pemberi tenaga segera –Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomniadan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
6) Memulihkan Pigmentasi –Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
7) Memperbaiki Memori –Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Cara2 bancuh ESP yang anda boleh pilih dan try

1) ESP + Fresh Milk
2) ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP..bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
3) ESP + SusuAnmum
4) ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
5) ESP + Nesvita 3in1
6) ESP + jus twister tropicana ESP
7) ESP + Ribena
8) ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
9) ESP + Milo/Horlicks
10) ESP + sirap bandung

Cadangan Sukatan Minum ESP

Sukatan : 1 sudu besar ESP + Air Kegemaran Anda (dicadangkan 2x sehari ye). Jadi 1 canister boleh bertahan untuk sebulan setengah ke 2 bulan.

TIPS Pengambilan ESP

Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi
Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal
Gunakan tumbler atau shaker atau botol tupperware untuk menggoncang/SHAKE bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. Kalau guna sudu sahaja, pun boleh tapi nanti mungkin ada yang berketul-ketul
Individu yang ada masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein adalah tidak digalakkan ye…
Kepada anda yang selalu tak sempat nak breakfast…boleh ambil ESP sebagai sarapan anda…Ianya sangat mudah dan sedap

untuk order boleh contact saya k

013-8214890
noor hasmah

anda juga boleh terus membelinya dari sini

klik SINI

Untuk maklumat lanjut &
Free consultation

Hubungi :
Your Shaklee Independent Distributor

Noor Hasmah
 SMS | Call : 013-8214890
 Shaklee ID : 1104421


 FB Page : https://www.facebook.com/noor.hasmah


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Yang Perlu Kita Tahu..Berapa Oz Yang Bayi Patut Minum..

Bismillah.. Pasti ada antara kita yang masih confuse terutama mak-mak yang baru melahirkan anak..berapa oz susu yang nak diberi pada anak terutama bayi yang kurang dari setahun. Misi kat klinik pernah bertanya  pada saya berapa oz susu saya bagi pada anak yang umur 2 bulan? Saya jawab saya masih breasfeeding dan bagi susu formula hanya sesekali saja. Itupun tak sampai 2 oz. Then misi pun jawab, sepatutnya bayi yang berumur bawah 5 bulan, hanya perlu minum susu tidak lebih dari 3 oz untuk setiap kali penyususna. Logiknya perut bayi memang tak besar..hanya sebesar biji guli saja! Nak tahu macam mana cara menentukan berapa oz susu yang nak diberi kepada bayi anda? Cuba formula ini.. Darabkan berat badan bayi (dalam unit pound) dengan 2.5 Formula mengikut umur bayi Baru dilahirkan sehingga berumur sebulan - 30ml-60ml (1oz-2oz) Sebulan sehingga 2 bulan - 90ml-120ml(3oz-4oz) 2 bulan sehingga 6 bulan - 120ml-180ml (4oz-6oz) 6 bulan hingga setahun - 180ml-220ml (6o

Cara Pengambilan ESP SHAKLEE Dengan Betul

Assalamualaikum dan salam sayang semua pengunjung setia blog Noorzamris Hari ni nak cerita lagi tentang one of our best seller.. apa lagi kalau bukan  ESP ...!! SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP??? yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni...  betul tak??? Saya pun dah jatuh cinta juga...hehe tapi,ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta,nak bancuh pun tak tau macam mana..sabar ye...ni nak bagitau macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...hehe banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah aje...cuma perlu ingat jangan bancuh dengan air panas dan jangan campur dengan minuman yang ada kafein.. CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE: -bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda...kalu rasa 3 sudu besar tu pekat sangat,boleh bancuh sikit2... contohnya, pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar

Tips Pengambilan Terbaik Vivix

Vivix ®  Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ®  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif hanya untuk Shaklee. Cara Makan Vivix Kaedah 1 Cara Pengambilan Vivix: 1 sudu teh sehari Ambil 1 sudu teh sebelum sarapan atau selepas bangun tidur. Vivix paling bagus diambil semasa perut kosong. Sekiranya anda penghidap gastrik, anda dinasihatkan mengambil vivix selepas makan. Pastikan anda minum air dengan banyak juga, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. 1 liter air = 25 kg berat badan Sukatan 1 sudu teh diberikan adalah standard sahaja, sekiranya anda am