Langkau ke kandungan utama

Cantik Sihat Dan Semulajadi

Cantik, maksud yang sungguh subjektif..cantik luaran dan cantik dalaman. Semua orang ingin wajah yang cantik, halus dan mulus. Bohong lah kalau ada yang kata dia tak nak cantik kan? Kalau tak, tak kan lah ada yang sanggup buat pembedahan plastik, cucuk vitamin, pakai botox dan pelbagai.
Nak cantik macam Lisa Surihani? Saya suka tengok wajah dia..ayu, manis dan pendek kata dia memiliki sifat keayuan dan lemah lembut orangnya. Ayu Raudhah juga merupakan salah seorang artis yang amat saya minati. Dengar cerita, Ayu Raudhah merupakan seorang pengamal Vivix Shaklee. Patutlah muka cantik..hiii. Nak tau apa keistimewaan vivix? Banyak sangat...jemput baca artikel saya sebelum ni ya..pasal sirap ajaib shaklee tu..klik sini..
Nak tahu tak? Kecantikan berkait rapat dengan kesihatan. Kesihatan yang baik bermula dari dalam. Oleh itu, mengamalkan pemakanan vitamin bermula dari remaja adalah perlu untuk kesihatan yang berpanjangan. Pengambilan vitamin c baik untuk kesihatan menyeluruh. Ini kerana tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vitamin C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Selalu tak sakit perut atau rasa tak selesa semasa period? Kalau dah perut sakit pasti mengganggu aktiviti harian kan? Muka pun mesti letih je kan? Kalau dah muka takda mood macam mana org nak pandang nampak cantik? Sejak amalkan makan Ostematrix sebelum tidur, bangun pagi rasa cergas jer.. bukan setakat tu aje, kalau dulu, selalu rasa sakit belakang dan perut time period, kini tak lagi..ok jer

Vitamin E juga sinonim dengan vitamin kecantikan. Menjadikan anda tampak lebih muda, melindungi kulit daripada sinaran UV, kedutan dan jeragat  dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas serta pencemaran alam sekitar. Selain itu, mengamalkan vitamin E juga boleh menyelesaikan masalah kelesuan. Paling penting ia sesuai utk semua golongan usia : remaja, ibu menyusu,semasa berpantang,suami isteri, dan juga warga emas.

Dari mata turun ke hati. Itulah perumpamaan orang dulu dulu yang jatuh hati hanya dari jelingan mata yang cantik. Mata yang cantik bermaksud mata yang segar, bercahaya dan memukau.


 

Nak mata yang cantik, sihat dan bersinar? Caratomax adalah jawapannya. Caratomax membantu mencantikkan kulit dan menolong mengatasi masalah jerawat. Selain itu, caratomax juga membantu memperbaiki kulit.

Siapa kata GLA Shaklee hanya untuk wanita? Selain membantu membetulkan hormon, GLA juga sesuai untuk kulit bermasalah seperti jerawat batu, jeragat, kulit berlubang dan tona kulit tidak sekata.

Selain daripada pemakanan vitamin di atas, apa kata cuba minum serbuk ESP juga. ESP merupakan sumber protein soya yang baik untuk tubuh kita. Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Mari kita tengok testimoni mereka yang dah cuba vitamin vitamin shaklee ni. jommm
 
 

 
Kesimpulannya, kecantikan bermula dari dalam. Jangan abaikan vitamin anda untuk kesihatan yang berterusan..


Nak order set kecantikan, boleh pilih yang mana anda nak.Klik disini


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f228d2e6f9099153388e9470180c8302

 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bartholyn Cyst Dan Cara Rawatannya

Assalamualaikum

Pertanyaan dari seorang customer pagi ni membuka mata saya pada Bartholyn Cyst iaitu keadaan dimana kelenjar bartholin tersumbat.

Setiap wanita mempunyai sepasang kelenjar Bartholin, satu di kanan dan satu lagi di kiri bahagian berhampiran pintu faraj. Kelenjar ini berfungsi menghasilkan cecair sebagai pelincir apabila nafsu seseorang wanita terangsang.Setiap kelenjar bartholin berfungsi menghasilkan cairan, yang kemudian disalurkan keluar melalui saluran yang disebut saluran kelenjar barthollin. Fungsi cairan ini adalah menjaga kelembapan vagina agar dalam keadaan sihat. Jika kelenjar bartholin terganggu, maka produksi cairan vagina turut terganggu dan menyebabkan terganggunya kesihatan vagina.
Lazimnya kelenjar Bartholin yang tersumbat laluannya boleh menyebabkan cecair terbabit berkumpul di dalam kelenjar sehingga membentuk cyst yang semakin lama semakin membesar apabila seseorang wanita mengalami rangsangan seksual berulang kali. Bartholyn cyst sebenarnya …

Sakit Badan Selepas Bersalin

Tips Anak Tertelan Barang

Aduh!! Mak mana yang tak risau kalau anak kecil apatah lagi yang berumur dalam lingkungan 1-5 tahun tertelan barang!
Apa yang perlu dibuat?
*Rilek *Jangan Panik *Bawa anak ke hospital
Apa yang pihak hospital akan lakukan?

X-ray dada (chest) dan abdomen (perut)
x-ray akan menentukan dimana kedudukan barang tersebut.
Sama ada di: - Esophagus (salur dari mulut ke perut) -Dalam perut -Ataupun dalam usus kecil/besar
X-ray juga dapat estimate berapa besar benda tersebut dan menentukan apa yang patut doktor buat.
Kebiasaannya barang yang ditelan akan masuk terus ke sistem penghadaman. Dari Esophagus, turun ke perut, selepas tu ke usus kecil dan ke usus besar.
Sekiranya anak anda mengalami simptom :
-batuk -susah bernafas -muka jadi kebiruan
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur pernafasan.
Sekiranya anak anda mengalami simptom:
-muntah -tidak dapat menelan makanan/minuman -sakit perut -berak berdarah -demam
Itu merupakan tanda barang tersebut tersekat di salur penghadaman sama ada di Esophagus ataupu…